top of page

Kaçkar & Gürcistan - 4500 km - 2010

Trans Kaçkar ve Gürcistan 2010 turu...

Uzun zamandır Ankara'dan EnduroClub'den doktor arkadaşım Aykut Erda ile yapmayı planladığımız bu tur için sohbetlerden sonra işin iyice ciddiye binmesi ile birlikte güzergah planlamasına başladık.

İki ay civarı süren çalışmalarımız sonrasında efsane bir turu gerçekleştirelim dedik ve başardıkta diyebiliriz. Turun bir kısmı tamamen ofroad bir kısmı ise onroad olacak şekilde gerçekleşti.

1. Gün: İstanbul'dan hazırlıkları tamamlayıp Ankara'ya Aykut'a sabah tura devam etmek için yola koyuldum. Ankara'ya otoyoldan gitmek tabili bize yakışmaz.

Rota: İstanbul, Sapanca, Akyazı, Mudurnu, Nallıhan, Beypazarı ve Ankara

2. Gün: Ankara'dan sabah 6:00 da startı verdik ve ekibin geri kalanı (Emre ve ibrahim) ile buluşup yola koyulduk. Hedefimiz Dilaver yaylasında kamp yapmak. Ama tabi hava, yol şartları derken Ziganada akşam kampımızı attık. Tabi Bu arada Amasya'da güzel manzarada yemeğimizide yedik.

Rota: Ankara, Çorum, Amasya, Erbaa, Suşehri, Şebinkarahisar, Gümüşhane ve Zigana

3. Gün: Turun aksiyonu başlıyor artık. Önce Sümela manastırında tarihle iç içe geçeceğiz sonrada dilaver yaylasına çıkıp muhalamamızı yiyeceğiz, Santa harabelerine uğrayıp kaybolma noktasına gelip turdan bile vazgeçmeyi düşüneceğiz ama devam edeceğiz. Sonra yola devam edip Uzungöle gitmeye çalıştık ama Soğanlı geçidine gelmeden Dumanlı köyünde Camide geceledik. Bu güzergahta yol çok zorlayıcı çıktı, google mapte göründüğü kadar kolay bir güzergah değilmiş.

Rota: Zigana, Sümela Manastırı, Dilaver Yaylası, Santa Harabeleri, Yağmurdere, Files ve Dumanlı köyü.

4. Gün: Efsanevi rusların yapmış olduğu Soğanlı Geçitinden Trabzon Çaykaraya indik, Uzungöle çıktık, muhalamamızı ve alabalığımızı yedik ve Batuma festival alanına doğru yola çıktık.

Rota: Soğanlı Geçidi, Çaykara, Uzungöl, Of, Rize, Hopa, Sarp, Batum

5. Gün: Batumda festival organizasyonları şehirturları, güzel yemekler ve sohbet muhabbetler.

Rota: Batum

6. Gün: Artık yola çıkıp kamp sıkıcılığı ve durgunluğunu üzerimizden atıp Gürcistanı keşvetme zamanı. Uzun bir yolculuk ile zevkli gürcü yollarında ileleyip başkent Tiflise ulaştık. Bu arada Gori'yi ziyaret edip Stalin'in doğrduğu evi görüp hazı olduk :)

Rota: Batum, Kobuleti, Zestaponi, Khashuri, Gori, Mtskhea, Tiflis

7. Gün: Gün tiflisi gezme günü, rehberimizi tuttuk ve bütün gün Tiflis'in tarihi ve kültürü dolu dolu şehir merkezini gezdik. ördük. Yemekler yedik, eğlendik, sohbetler ettik, müzeleri gördük :)

Rota: Tiflis

8. Gün: Dönüş zamanı, ver coşkuyu Türkiye'ye. Posof sınır kapısından ülkeye dönüş yaptık. Girer girmez Çıldır gölünü gördük, Ardahan'dan geçip, Şavşat'a geldik. Burda Balığımızı biramızı tükettikten sonra artık dinlenme vakti gelmiş oldu. Çadırlarımızı kurduk ve güzel bir uyku çektik.

Rota: Tiflis, Gori, Khashuri, Gorjomi, Vale, Posof, Çıldır, Ardahan, Şavşat

9.Gün: Karadeniz zamanı şimdi, Şavşat Karagöl, Artvin, Yusufeli, Barhal. Kaçkarların dibinde gezdik kırmızı benekli alabalığımızı yedik biramızı içtik. Bukadar güzel mi olur dağlar..

Rota: Şavşat Karagöl, Artvin, Yusufeli ve Barhal (Altıparmak köyü)

10. Gün: Sıra geldi meşhur Macaheli görmeye. Yola çıktık sabah sabah gittik gittik büyük hayal kırıklığı yalşadık. Gürcistan sınırı ve tarihi camisi dışında tamamen ruhunu kaybetmiş bir köy. Temanın göstermiş olduğu özen ve turistlerin gelmesi ile gözleri para dışında birşey görmeyen bir köylü popülasyonu. Doğa güzel ama inanın Şavşat veya Ayderin herhangi bir köyüne bu zamanı değerlendirmeniz daha faydalı olur.Aman gitmeyin... Gitmezseniz birşey kaybetmezsiniz.. Sonrasında doğru geriye Borçka Karagöle.. Burayı mutlaka görün kendinizi kamboçyada gibi hissedersiniz. Orman gölden fışkırıyor nerdeyse.

Rota: Barhal, Yusufeli, Artvin, Borçka, Macahel ve Borçka Karagöl

11. Gün: Sıra geldi kaçkarlara. Ekip tekrar çoğaldı. istanbuldan birader ve Abdullah ve Ayder'den Bülent ekibe katıldı. Verdik coşkuyu vardık Çamlıhemşine. Eee gelmişken fırtına deresinde bir raftin yapmadan olmaz. Sonrada bir Ayder köyünde yöresel yemekler yedik. Sonrada Ayder'de muhtemelen çevrenin en iyi ve tars yeri Bukla oberje Bülentin mekana yerleştik. Artık toplanma noktamız burası.

Rota: Borçka Karagöl, Borçka, Hopa, Ardeşen, Çamlıhemşin ve Ayder

12. Gün: Kaçkar bekle bizi zirveye geliyoruz. Sabah güzel bir kahvaltı ve dağlara doğru yola çıktık. Önce meşhur ve jiplerin zor çıktığı Pokut yaylasına ordanda Hazindag a doğru gaz açtık fotolar çektik, köylerde yemekler yedik, çaylar içdik :) Sonrada geri dönüp Yukarı kavrona çıkıp Kaçkarları birde Barhalın tam ters açısından izledik. Zirveye karşı muhalamamızı indirigandi yaptık ve biramızı yudumladık.

Rota: Ayder, Pokut, Hazindag, Ayder, Aşağı Kavron ve Yukarı Kavron

13. Gün: Sırada vardı Kaçkarların diğer tarafı ama gel görki ekibin aile saadeti sebebi ile iki arkadaşın huzuru için Elevit, Palovit, Trovit kısmını es geçtik. Eeee artık gezinin eksik kalan kısımlarını birdahaki sefere tam yapacağımız trans Kaçkar ile telafi edeceğiz. Gelmek isteyenler alsın enduro motorlarını, tecrübelerini arttırsın, bu çevreye bir turdaha yapılacak ona göre :) Dönüş yolu 1250 km davay davay davay... bitermi bu yol bir günde... Birde Trabzonda aküm bitim 3-4 saat rötar yapmasaydık daha bi güzel olacaktı :)

Rota: Ayder, Rize, Trabzon, Giresun, ordu, Samsun, Tosya, Gerede, Bolu, Sapanca ve İstanbul

Ekip :

Caner Namoğlu, Aykut Erda, Emre Yalçın bütün tur,

İbrahim, Altay, Cumhur, Abdullah, Bülent bölgesel katılım ile. Toplam mesafe : 4800 km En yüksek rakım : 2658 m Hava hep güneşli : max 43 C min 21 C